Editorial cosmetica ayurvedica Frumusetea in India - cosmetica ayurvedica

Asia contrastanta, intre metropolele chineze sau japoneze si calmul manastirilor budiste, cu viziunea dinamica asupra lumii (Yin si Yang) este o sursa inepuizabila de idei intr-un caleidoscop de produse care aliaza traditie si modernitate.

Adio tehnologie si lume virtuala! De astazi in frumusete ne reorientam spre produse ancestrale de frumusete redescoperind ingrediente din farmacopei stravechi si uitate, aliate unor ritualuri de frumusete globale. Extracte coreene, chineze, indiene sau din alt colt al lumii se combina cu experienta frumusetii din culturile asiatice. Nu mai discutam de un antirid specific ci de un ritual care combina alimentatia cu recomandarile cosmetice si cele corporale, toate fireste derivate din yoga, practici "psihocorporale" care nu au oriental decat numele.

Daca universul contemporan a devenit tot mai virtual si sofisticat tehnologic, reactia nu a intarziat sa apara: nevoia de a avea grija de sine, de autocunoastere si de autenticitate. Virtualizarii comunicarii si probabil temerii de a deveni un robot ii corespunde o nevoie de materie si senzorialitate manifestata la nivel cosmetic prin produse bio, texturi noi, masaj si chiar meditatie. Astfel cosmetica ayurvedica este una "foarte in tendinte", in ritualuri gen - baie cu uleiuri esentiale, lumanari aprinse si in extrem, "mantre" recitate. Totul pentru o frumusete din interior.
Ayurveda, acest tip de medicina indiana straveche bazata pe notiunile de armonie si echilibru in care starea de sanatate este data de combinatia celor 3 energii de baza "dorsha" (vata, pitta si kapha) a inceput sa inspire de cativa ani si industria cosmetica. Astfel au aparut extracte de plante din farmacopeea ayurvedica (santal, lotus, ghimbir, scortisoara), combinatii de uleiuri volatile, tehnici de tratament cosmetic si masaj aplicate in institute estetice sau chiar marci orientate cu un specific indian si invaluite in arome de santal. In eterna fascinatie occidentala pentru misterele si spiritualitatea Indiei, marcile au redescoperit dimensiunea autentica a frumusetii, stiinta retetelor traditionale milenare in care ingrijirea devine un ritual in sine cu o dimensiune holistica.

Cosmetica ayurvedica poate fi definita ca arta ingrijirii cosmetice dupa principiile medicinii ayurvedice, "stiinta a vietii" si concept holistic tinand cont de globalitatea persoanei, interactiile ei cu mediul, folosind in acest scop produse naturale, masaje, dietetica si sfaturi de igiena a vietii urmate de metode de purificare si eliminare de toxine (masaje, bai, vapori, depurative).
cosmetica ayurvedica
Vital in acest tip de cosmetica este cunoasterea tipului energetic individual sau dorsha, determinat prin chestionare sau examen in institutul de frumusete, pentru a recomanda un produs adecvat. Se urmareste astfel constitutia generala, tipul de piele si tipul de problema functie de tesutul afectat (din cele 7 definite). Astfel la tipul Vata, personalitate energica, aeriana si imaginativa, stresata si cu somn neregulat se remarca o piele fina, uscata, sensibila la rece, ridata si deshidratata, cu posibila tendinte spre eczeme. Pentru a diminua aceste probleme indienii prepara un amestec de patrunjel proaspat, iaurt si musetel aplicat ca o masca si apoi inlaturat cu apa de roze.
Tipului Pitta, personalitate activa, organizata, autoritara si nerabdatoare ii corespunde o piele sensibila, moale, reactiva la caldura, cu eventuale probleme de roseata, cuperoza, acnee. I se recomanda vaporizari de apa minerala si un amestec onctuos de iaurt, germeni de grau macinat, putin zahar de trestie, ulei de cocos si musetel.
Tipul Kapha, personalitate stabila, posesiva si toleranta se remarca printr-o piele groasa, sensibila la rece si umiditate, grasa, cu pori dilatati si puncte negre. El isi purifica pielea cu "ubatana", un produs de ingrijire traditional, preparat proaspat din miere, malai si 2 iaurturi mixate intr-o textura onctuoasa si amestecat cu o infuzie de tei sau salvie si suc de lamaie.
Cand spui India nu poti sa nu te gandesti la ashram-uri, spa-uri si masaje ayurvedice care sunt benefice pentru corp si spirit. Frumusetea traditionala este bazata pe plante cu virtuti binefacatoare, uleiuri medicinale si ritualuri inspirate din ayurveda, retete transmise de la mama la fiica impreuna cu credinta in puternicele resurse ale Naturii.
Produsele sunt realizate cu apa de izvor, uleiuri vegetale pentru par si corp, minerale, ierburi, fructe uscate si maruntite, faina de diverse cereale pentru masti faciale, miere, lapte. In formulele de produse de inspiratie indiana regasim caise, mango, cocos, sesam hranitor sau mirodenii dar mai ales extracte de plante medicinale precum Neem-ul sacru (Azadirachta indica), Boswellia serrata (relaxant). Aceste produse indiene sunt aplicate simplu sau in preparate (masti de fructe, comprese calde cu uleiuri esentiale, lapte de toaleta cu miere, produse de curatare cu uleiuri, creme cu aloe sau busuioc, lotiune de curatare cu orez).

Ghimbirul (radacina) este folosit pentru proprietatile sale stimulante, sub forma de cataplasma capilara pentru a da dinamism si ameliora cresterea parului iar asociat cu citrice devine un adevarat tonus intr-un flacon. Amestecat cu uleiuri neutre si plante calmante ajuta la decontractarea musculara si detoxifiere.
Cosmetici ancestrale - India
Un produs traditional indian este Njavarakizhi folosit pentru relaxare, detoxifiere si chiar contra durerilor reumatice. Este o pasta realizata din lapte de magarita, faina de ovaz si de in, radacina de ghimbir si dispusa cald intr-o panza care se aplica cu presiuni usoare pe corpul uns in prealabil cu ulei de sesam. Pentru a da stralucire parului in care indiencele impletesc adesea flori de iasomie, ele folosesc dupa spalare ulei de cocos in cantitati mici.

Apa calduta este folosita pentru a linisti si neutraliza anxietatea din corp prin masare cu mainile pe abdomen in sensul acelor de ceasornic. Pentru a purifica organismul se folosesc masti cu caolin, impachetari in plante medicinale asociate cu frictiuni provocand un efect de transpirare. Se beau infuzii de citronella si ghimbir care cresc temperatura corporala accelereaza metabolismul si favorizeaza digestia. Baile sunt parfumate cu petale de roze si ulei de cocos, flori care ne leaga de lumea spirituala dar care au si o actiune astringenta si de "reintinerire" pentru piele.
Marca Taaj foloseste apa de izvor din Himalaya si aliaza principiile ayurvedice cu placerea senzoriala in texturi senzuale: antiridul Kashemire (cuisoare, nucsoara, coriandru, floarea soarelui), gelul de ochi Himalaya (migdale dulci, aloe, miere), apa micelara Himalaya (musetel, ceai verde, Marca Daynàrosmarin), crema hranitoare Délhicieuse, crema de masaj Indécente. Aromaterapia este aplicata intr-o metoda de ingrijire cu 3 uleiuri: Sérénité (lavanda si ylang), Sensualité (trandafir si oliban), Vitalité (lamaie si rosmarin), folosite in baie, sauna faciala, difuzie ambientala sau asociate cu o crema in masarea unor puncte faciale specifice.

Marca Daynà propune produse de ingrijire inspirate de ritualurile ayurvedice dintre care se remarca cele pentru par, podoaba de nepretuit pentru femeile indiene care adesea apeleaza la uleiul de sesam, reputat prin capacitatea regenerativa.

Marca Lakshmi se adreseaza problemelor de piele prin produse menite a reechilibra constitutiile bazice cutanate, cu un efect armonizant general, prin extracte bio combinate dupa principii indiene dar si cosmetice de ultima ora.

Spa-uri, centre de thalasso terapie sau institute de frumusete rivalizeaza in ingeniozitate pentru a oferi ritualuri aduse din colturile lumii care sa ne elibereze de stress. Cunoasterea de sine inseamna azi mai putin apelul la psihoterapie cat meditatii, relaxari musculare, concentrari asupra respiratiei pina chiar la coaching (life coach sau beauty coach).
 

 


cosmetica india cosmetica ayurvedica Taaj Daynà Lakshmi Njavarakizhi indian Boswellia serrata Kapha pitta Vata Ayurveda
 


« Articol precedent: De ce sunt antioxidantii tot mai importanti in cosmetica? Articol urmator: Ritualuri asiatice de frumusete »