Designers Narciso Rodriguez - 14 ani de eleganta Narciso Rodriguez - 14 ani de eleganta
In acest an s-au implinit 14 ani de la aparitia uneia dintre cele mai promitatoarei marci americane, noul val de designeri menit a reimprospata aerul new yorkez. Narciso Rodriguez, acest cubano-american din New Jersey, mic de statura, dar cu un aer foarte "latino", a absolvit la 20 de ani prestigioasa Parson's School of Design. Dupa un pasaj de designer la cateva nume sonore de peste Ocean, dar si din Europa (Anne Klein, Calvin Klein, director artistic la Cerruti si apoi la Loewe) decide in 1997 sa isi lanseze propria marca in peisajul tot mai competitiv al modei americane.
Ca intr-o poveste desprinsa din tipicul vis american, o rochie il va face celebru: cea desenata, in secret la Paris in atelierele Cerruti, pentru casatoria prietenei sale Carolyn Bessette cu John Kennedy Jr. Un furou lung de matase alba asemenea unei delicate sirene impregnata

de eleganta si senzualitate il va consacra in scurt timp ca un designer cautat de Hollywood.

Fara nici un comunicat de presa viata lui s-a schimbat de la o zi la alta, cand in peste 3 milioane de chioscuri din lume a aparut imaginea acestei rochii.

La scurt timp a primit premiul «best new designer» la Vogue VH1 Fashion Awards in New York, respectiv «Perry Ellis Award» pentru cel mai bun tanar designer din partea asociatiei designerilor de moda americani (in 1997 respectiv 2002 si 2003!).

Sarah Jessica Parker

Multe vedete ii poarta azi tinutele, dar Narciso Rodriguez considera cu umilinta ca adevarata moda nu exista decat in momentul cand femeile "reale" ii vor purta creatiile, nu doar cele celebre. Salma Hayek, Sarah Jessica Parker sau Catherine Zeta Jones sunt cateva din clientele tinutelor sale, un secret amestec de senzualitate si arhitectura.

Intr-un interviu, Narciso afirma ca la fiecare sezon se simte ca un debutant asupra caruia este concentrata intreaga presiune. Aceasta aparenta fragilitate aduce un plus de poezie creatiilor sale. Anul acesta aportul de capital din partea grupului textil Liz Claiborne pare o eliberare a stresului financiar, iar pentru el inseamna o concentrare asupra activitatii creative. Noi magazine la New York, Milano si Paris sunt in plan.

Narciso se inspira adesea din tehnica sacoului masculin pentru a construi tinute feminine cu forme epurate si foarte „design”. Inspiratia sa provine din numeroasele fotografii pe carele face, dar si din crochiurile realizate permanent. Zeci de carnete cu desene de oameni, peisaje, rochii, accesorii, de pe strada sau plaja sunt inepuizabile surse si instrumente de lucru. Brazilia este tara care il inspira cel mai mult prin caldura si exotism. Stilul sau a fost definit ca american (tailoring perfect si functionalitate) cu influente europene (traditia haute couture, sursa de inspiratie a clasicismului modern) si un suflet latino (o puternica mostenire culturala).

Cei care l-au influentat semnificativ in moda si alaturi de care si-a inceput cariera sunt Donna Karan cu "haosul" ei creativ si Calvin Klein, o personalitate extrem de "zen". Alaturi de acesta a lucrat 3 ani de zile pentru colectiile ready to wear. Probabil ca dintre clasici cel mai influent pentru el poate fi considerat Balenciaga, acest mare purist si inventator de tehnici noi care prin creativitatea sa a stiut sa imbine inovatia formala si frumusetea feminina.

Narciso Rodrigues - toamna 2007 ready to wear
Narciso Rodrigues - toamna 2007 ready to wear
Narciso Rodrigues - toamna 2007 ready to wear
Modul lui Narciso de a concepe moda se apropie in designul hainelor de modalitatea de concepere a unei cladiri de catre arhitect: „Cand eram copil am fost fascinat de pictura, desen si constructie. Cred ca atunci a inceput dragostea mea pentru arhitectura minimala si tot arhitectura este cea care ma inspira si azi. Ceea ce ma leaga este crearea unei forme pornind de la structura si material, chiar daca nu folosesc referinte arhitecturale directe.” Cusaturile genereaza structuri, forme ajustate sau volume pe care el le concepe in alb si negru, modalitatea cea mai grafica pentru a ilustra o silueta epurata. Aceasta viziune reprezinta baza fiecarei colectii, indiferent de sezon.
In paralel cu moda, succesul international si popularitatea lui Narciso Rodriguez sunt asigurate de parfumuri. For Her, parfumul feminin lansat in 2003 este un mare succes la publicul tanar din SUA. Centrul parfumului il reprezinta acelasi ulei de mosc egiptean pe care creatorul il foloseste de la inceputul carierei de designer. Este cald, cremos, moale, creat in jurul a 3 acorduri axate pe mosc, fiind retro si narcotic. In 2007 o varianta masculina, simpla si carismatica, inspirata de acelasi ulei egiptean va completa dualitatea, iar flaconul este o imagine a pasiunii pentru arhitectura lui Mies Van der Rohe si formele minimale. Probabil insa ca cel mai popular produs al sau de pe piata este uleiul de mosc, cea mai erotica maniera de a se parfuma.
Pentru Narciso Rodriguez feminitatea este asociata cu eleganta moderna si o senzualitate profunda, atemporala.
parfum Narciso Rodriguez Musc for Her
„Cred ca ceva poate fi foarte clasic si in acelasi timp total modern” este afirmatia sa care descrie cel mai simplu viziunea unica a stilului personal in care cuvintele cheie sunt puritate, arhitectura si precizie sculpturala.
 

 


narciso rodriguez designer new yorkez Salma Hayek Sarah Jessica Parker Catherine Zeta Jones Donna Karan Balenciaga Calvin Klein parfum
 


« Articol precedent: Viata in stil Blahnik Articol urmator: Phoebe Philo »