Editorial asortarea in cuplu Asortarea vestimentara a cuplului

O extindere a elegantei de cel mai mare rafinament o constituie punerea de acord a domnului si a doamnei pentru ca, atunci cand ies in lume, sa alcatuiasca o imagine de ansamblu armonioasa.

Asortarea vestimentara in cuplu se obtine in primul rand prin respectarea de catre amandoi partenerii a aceluiasi dress code, dar si prin alegerea unor forme si culori si mai ales a unor materiale din aceleasi familii. Daca doamna are rochie din matase, e placut ca si camasa domnului sa aiba aceeasi pretiozitate si ca stofa hainei sa nu fie rugoasa, ci fina, usor lucioasa.

Culorile camasii, cravatei si batistei domnului pot fi si ele alese in functie de paleta cromatica a tinutei perechii lui.
Un caz special este cel al imaginii cuplului la ceremonia casatoriei. Daca mireasa tine de obicei sa se costumeze in zana si nu scapa prilejul de a imbraca rochia alba cu val, reactiile mirilor sunt foarte diverse. Putini sunt cei care accepta de la inceput fracul cu papion, iar la fotograf se vede pe fata lor jena de a aparea travestit in boierul de altadata. Cei mai indrazneti refuza hainele festive oferite de familie si apar la biserica, spre indignarea tuturor, cu camasa colorata descheiata la gat.

Desigur ca atunci cand faci nunta la un schit in munti, te poti prezenta in fata preotului in costum de sport, dar intr-o catedrala, ambianta obliga la un efort de adaptare la mediu. in orice situatie, conteaza in primul rand acordarea imaginii cuplului ca un simbol al legaturii care tocmai se pecetluieste. in satele Olteniei exista si acum un obicei care atesta inzestrarea artistica exceptionala a inaintasilor nostri: atat mireasa, cat si mirele poarta cate o marama de borangic, alba si diafana, ea prinsa pe crestet cu flori de lamaita, el petrecuta de gat ca o esarfa, amandoua atarnand in fata lungi pana la pamant, ca linii drepte, paralele, ca doua lumanari albe, solemne.

Portul popular de nunta era cusut special, pe fond alb pentru amandoi mirii, brodat cu fir auriu in motive geometrice, pastrand traditia bizantina, iar cununiile pe care preotul le aseza pe capetele mirilor completau aspectul domnesc al ansamblului.

Vara, si un citadin se poate imbraca in alb, in costum sau in camasa subtire, asortandu-se consoartei. in tinuta obisnuita, intre cei doi protago­nisti apare un contrast izbitor: mireasa e ca un inger alb, iar mirele ca un diavol negru. Singurul element care incearca sa lege cele doua imagini este floarea alba care formeaza buchetul miresei si care reapare la butoniera mirelui.

Si in acest caz e vorba de vechi obiceiuri, din care majoritatea s-au pierdut. Sa ne amintim ca, pe vremea lui Shakespeare, in toata Europa, barbatii purtau la sarbatori coronite de flori pe crestet. Oltenii nostri mai umbla si azi cu o floare de muscata la ureche si macar de dragul "specificului national", care trebuie sa ne salveze de monotonia globalizarii, ar trebui reinviata aceasta traditie.

Foto: www.gq.ro - Jesus Alonso / oliviasstyle.blogspot.ro

Olivia_Palermo

 

 


asortarea vestimentara cuplu dress code doamna rochie camasa nunta costum ovidiu buta
 


« Articol precedent: Let me be your MUSEtte - Going TRIBAL Articol urmator: Cum slabesc vedetele din Romania? »