Editorial Mamaia intre scandaluri si munca Mamaia intre scandaluri si munca
O avalansa de articole aparute in presa de scandal a transformat Mamaia acestui an intr-o sursa teribila de celebritate, mai mult pe nedrept decat pe munca pentru unii si invers pentru altii. Evident, unghiul de vedere a fost diferit pentru fiecare tabara, la fel cum a fost perceput si rezultatul.

De patru ani de zile, o echipa de specialisti este chemata la Festivalul Mamaia pentru a imbunatati imaginea unor tineri concurenti care urca pe scena fara experienta si mai ales fara stiinta de a se descurca intr-o asemenea situatie. Dupa multi ani in care organizatorii au constatat ca exista o problema mare in aceasta directie, dar si in urma unei dorinte de transformare si de actualizare, conform tendintelor, a imaginii unui eveniment de talia celui de la Mamaia, s-a apelat la o solutie fireasca si absolut necesara, adica prezenta unor profesionisti acreditati ai domeniului. Astfel, echipe de absolventi ai Universitatii de Arta si Design din Cluj (licenta, master, doctorat) sunt constituite in fiecare an special pentru acest eveniment al vietii muzicale romanesti si deplasate la Mamaia pentru a-si pune serviciile in slujba celor care isi doresc afirmarea in domeniul muzical.
De patru ani de zile, designerii romani recunoscuti in tara si peste hotare pun la dispozitia acestor echipe de specialisti tinute creatie proprie pentru a ajuta la aceasta metamorfoza pe care trebuie sa o suporte un candidat la celebritate in muzica.
Este uimitor cum, de patru ani, moda romaneasca (si ea aflata in deriva dupa atatea lovituri primite din toate partile, de la criza pana la lipsa de legislatie corespunzatoare si sustinere), chiar s-a mobilizat pentru a sprijini aceste demersuri de trasnformare incredintand, practic fara nicio rezerva, munca lor de creatie spre purtare unor anonimi, doar pentru a-i ajuta pe acestia sa isi vada visul implinit.

Tot de patru ani de zile, constat cu surprindere cum este prost inteles acest gest incredibil de solidaritate al modei si al modei cu muzica, si cum este contrat el de catre niste oameni care nu au nici cel mai mic habar despre ce inseamna o industrie serioasa nici in muzica, nici in moda. In fiecare din acesti patru ani au existat in culisele Festivalului de la Mamaia niste concurenti atoatestiutori (cu parinti asijderea) care si-au dorit sa urce pe o scena de festival imaginandu-si ca sunt ditamai vedetele si comportandu-se de parca ar fi fost cel putin la nivelul Madonnei (fara a cunoaste ce inseamna nivelul respectiv!!!). Toti au declansat scandaluri de proportii pentru ca ei se pricepeau la toate si nu aveau nevoie de niciun sfat de la nimeni. Nu stiu cum acesti atoatecunoscatori nu au auzit la viata lor cea “plina de experienta” de echipele care stau in spatele numelor mari ale scenei sau de munca imensa pe care o depun atatia oameni in jurul acestora. Nu stiu cum isi imagineaza ei ca se poate atinge celebritatea cu asemenea comportamente, cu necunoasterea domeniului in care tocmai isi doresc sa se remarce si cum pot sa aspire la o pozitie de care nu au habar in ce consta.

Dupa acesti patru ani, spun sigur ca inteleg acum de ce s-a manelizat muzica in Romania, de ce exista atata prost gust si incultura pe sticla si pretutindeni, de ce oamenii de calitate sunt pe cale de disparitie si de ce vedetele din orice domeniu la noi sunt doar niste fake-uri. Imi pare rau sa constat ca, atata vreme cat peste tot doar prostia si mojicia iese la suprafata, nu avem nicio sansa sa devenim normali in nimic. Suntem doar niste fiinte care nu isi doresc nici evolutie, nici calitate, nici civilizatie. Parvenitismul este o stare de fapt care predomina, salbaticia devine universal valabila, iar kitschul este cel care face legea in toate.

Conflictele declansate la Festivalul National de Muzica Mamaia 2011 au la baza in primul rand nestiinta, ignoranta si lipsa de bun gust de care sufera din plin acest popor cazut prada unei debandade totale in toate domeniile. Concluzia e una singura, aceeasi de o vesnicie: la fotbal, politica si moda se pricepe toata suflarea! Nu stiu de ce mai exista specialisti in aceste domenii daca ei nu sunt nici consultati, nici ascultati, nici respectati. Nu stiu, in fond, de ce se mai zbat cei care mai cred in sansele de normalitate ale acestei tari. De fapt nu stiu de ce nu se declara oficial ca suntem cuprinsi de haos, pentru ca aceasta este de fapt starea lucrurilor in orice directie ai lua-o.

Festivalul Mamaia intre scandaluri si munca

Din culisele unui festival in care se munceste pentru transformare si evolutie, cu bani putini si foarte multa daruire, transpar mereu scandaluri dupa scandaluri declansate de diversi care isi doresc doar sa ajunga celebri, niste oameni care nu merita nici macar sa le retii numele. Lumea acuza de lipsa de intelegere, de reguli comuniste, de invechire, dorindu-si de fapt o libertate prost inteleasa, vecina doar cu debandada si isteria si cu nimic altceva. Ne-am invatat toti sa spunem ca nimic nu e bine, sa contestam tot si mai ales sa distrugem, fara insa a face nici cel mai mic efort de a ne documenta asupra bunului mers al lucrurilor acolo unde are el loc. Acuzele in tot si in toate au devenit principala noastra sursa de energie si viata, iar rostul nostru pe aceasta lume se reduce doar la dorinta de scandal. Nimeni nu mai stie ce e aceea munca si merit. Nimeni nu mai cunoaste cuvantul valoare si nici adevar. Am devenit o natie de scandalagii care isi doresc sa huzureasca fara a misca un deget.

Din acesti patru ani petrecuti in culisele Festivalului Mamaia, am adus de fiecare data imagini cu rezultatul muncii echipei de stilisti de la Cluj. Respect si in acest an acest obicei pe care mi l-am format si va infatisez rezultatul transformarilor suferite de catre tinerii candidati la celebritate. Mentionez, ca de fiecare data, numele celor care au contribuit din plin si cu efort considerabil:

Echipa de stilisti: Amir Dobos, Dan Arcus, Agota Tompos, Alexandra Tamas, Teodora Baciu si coordonator, subsemnata, Liana Martin. Pentru styling-ul prezentatoarei Gianina Corondan au mai lucrat Marian Palie, Adriana Tranca si Cristina Dan din Bucuresti.

Designerii si firmele romanesti care au sustinut demersurile echipei de stilisti: Alina Botea, Anamaria Nagy, Andreea Tincu&Sense, Agota Tompos, Calina Langa, Clara Rotescu, Claudia Castrase, Dorin Negrau, Florentina Giol, Irina Marinescu, Lena Criveanu, Ludmila Corlateanu, Maria Hritcu, Mirela Diaconu, Monesse, Niss Mode Constanta, Ovidiu Pop, Silvia Galdean, Sorste Focsani, Teodora Baciu, Tricoton Panciu si Universitatea de Arta si Design Cluj-Napoca.

Accesoriile au fost asigurate de Adriana Moda, Gabriela Dumitran si Mihaela Glavan.

Ii multumesc in mod deosebit Gianinei Corondan pentru acel "trebuie sa sustinem moda romaneasca!" spus din tot sufletul. Gianina, esti un om extraordinar!
VA URMA!
 

 


scandaluri mamaia festivalul mamaia muzica moda fashion munca presa de scandal manelizare prost gust designeri echipa absolventi universitate Alina Botea Anamaria Nagy Andreea Tincu&Sense Agota Tompos Calina Langa Clara Rotescu Claudia
 


« Articol precedent: Dior si rochia de bal Articol urmator: Backstage cu echipa de stilisti la Mamaia 2011 »