Editorial Clasicul cadrilat Clasicul cadrilat

In urma cu 150 de ani, un tanar a avut un vis ... cadrilat. Astazi peste 20.000.000 de oameni se imbraca la fel ca in visul lui...


Moda britanica a dat lumii modei doar cateva nume importante, dar care, fiecare in parte, au facut istorie: Mary Quant si ale ei fuste mini, Westwood si vestimentatia punk, McQueen si noua lui viziune asupra modei zilelor noastre si Thomas Burberry, omul care a revolutionat imbracamintea

sport. Thomas a decis sa-si porneasca propria afacere in 1856 deschizand un magazin in Basinstoke, tinutul Hampshire. Fost lucrator intr-o postavarie, el a fost unul dintre primii „designeri" care si-a dat seama ca in moda de cele mai multe ori si materialul conteaza, nu doar modelul. Patentul gabardinei, materialul impermeabil din care sunt confectionate in special hainele noastre de iarna, precum si o parte din cele sport, ii apartine tot lui. Din el, pragmaticul britanic a realizat asa-numitul tielocken coat, haina ofiterilor britanici si stramosul pardesiului de astazi, al carui succes a facut Ministerul de Razboi sa-l desemneze pe Thomas Burberry designerul „oficial" al uniformelor militare.
Incepand de aici, majoritatea evenimentelor importante ale acelui secol vor sta sub semnul Burberry: exploratorul Roald Amundsen atinge rolul Sud imbracat in haine create de catre Burberry, Shackleton traverseaza Antarctica intr-o tinuta de calatorie special desenata in ate-lierele Burberry de la Londra, aviatorii AE: Clous-ton si Betsy Kirby Green stabilesc un nou record de viteza pe ruta Londra-Capetown intr-un raid sponsorizat tot de catre marca britanica.

Pasiunea pentru sport si miscare a lui Thomas Burberry l-a facut pe acesta nu doar sa-i ajute pe acesti pionieri ai aventurii, ci si sa descopere noi modele si materiale care sa se muleze pe ideea de „clasic sport activ": linii de constructie curate, elegante, materiale performante, totul taiat pe tipare clasice, in cel mai pur spirit Saville Row ...

Dar poate cea mai Burberry parte din ... Burberry este imprimeul cadrilat de care ne ciocnim in fiecare zi, atat pe podiumurile de prezentare, cat si pe strazile noastre cotidiene. Folosit initial ca o captuseala pentru pardesiuri, el este scos la vedere abia la mijlocul anilor '60, intr-o linie de accesorii de succes. In doar cateva zile, strazile Londrei au fost efectiv „pictate" cu dungi si patrate, dand nastere unui fenomen fara precedent in moda mondiala.

Cu toate ca avea in spate o experienta de 150 de ani, Casa Burberry decide ca a venit timpul primei prezentari de moda doar in 1999 si se pare ca asteptarea nu a fost zadarnica, cata vreme colectia este distinsa cu titlul „Colectia britanica de design clasic a anului".

Burberry propune o moda de certa factura britanica adresata unei femei cosmopolite, aflata intr-o perpetua miscare. O clienta pentru care calitatea si comoditatea conteaza chiar mai mult decat „moda momentului". Intreaga creatie Burberry nu este altceva decat un exercitiu de stil, menit sa satisfaca aceasta clienta ideala. Special pentru ea au fost create si parfumurile Burberry care, ca si vestimentatia purtand aceasta marca, au un stil inconfundabil.

Burberry
Aproape toate elementele ce formeaza universul Burberry (mosorul de ata, materialele cadrilate, liniile simple si universal valabile, prospetimea si claritatea liniilor si a designului) pot fi recunoscute cu usurinta, in special in parfumuri ca Burberry Touch For Women si Burberry Touch for Men.

Noul secol i-a conferit Casei Burberry statutul de exponent al stilului atemporal: un stil universal valabil - in trecut, in prezent si, in mod sigur, peste inca 150.


Burberry
Burberry
 

 


cadrilat burberry tielocken coat mary quant Thomas Burberry colectia deign moda croi Burberry Touch For Women Burberry Touch for Men
 


« Articol precedent: Noile fashion icons Articol urmator: Istoria rochiei negre »