Editorial Moda japoneza, intre traditionalism si revolutie tehnologica Moda japoneza, intre traditionalism si revolutie tehnologica
Pornesc de la admiratie si respect fata de arta traditionala japoneza, insa au o viziune deschisa spre formele si ideologiile moderniste, sunt fascinati de evolutia tehnologiei aplicata asupra fibrelor textile, pun accent pe inovatie in materie de tipare si abordeaza cu precadere tehnica de layering.

Sunt rigurosi in gandire insa adepti ai asimetriei si aspectului aparent lipsit de o ordine anume, prefera tonurile monocrome contrastate insa de imprimeurile abundente si gandesc ansamblul vestimentar precum o sculptura tridimensionala. Acestea sunt cateva din caracteristicile de stil ale designerilor japonezi, printre care s-au distins de-a lungul timpului nume precum Issey Miyake, Yohji Yamamoto, Rei Kawakubo si Kenzo Takada, personaje care au reusit sa revolutioneze lumea modei.

Issey Miyake
Issey Miyake s-a facut remarcat prin imbinarea designului de inspiratie japoneza cu tehnologia moderna si metodele de productie ale Occidentului. De-a lungul carierei a experimentat imbinarea materialelor naturale cu cele sintetice, precum si revolutionarea tehnologiei in materie de textile. In acelasi timp, este cunoscut ca detesta titulatura de designer vestimentar, considerandu-se un artist care se manifesta prin intermediul tesaturilor.

Conceptul colectiilor sale contesta ideea de conventional si se straduieste permanent sa evidentieze relatia dintre arta tarii native si cea din Occident. El a incorporat in designul creatiilor sale elemente japoneze precum armonia, simplitatea, liniile rochilor tip kimono si tipul de haina sashiko.

Experimenteaza cu fibre naturale si sintetice precum hartia imbibata in ulei, tehnica japoneza, nailon si silicon turnat.
In 1993, dupa ani de cercetari, designerul lanseaza conceptul devenit emblematic ulterior: Pleats Please. Sortimentele plisate aveau menirea sa fie functionale si accesibile pietei. Issey Miyake creeaza astfel un proces de plisare neobisnuit in care piesele erau presate la caldura intre doua foi de hartie, rezultatul fiind incretirea permanenta. Descopera ulterior, in 1999, un proces revolutionar de obtinere a unor sortimente dintr-o singura bucata de material, ce nu necesitau a fi cusute. Procesul a fost numit A-POC (Piece of Cloth) si creat in colaborare cu inginerul Fujiwara, imbinand tehnicile traditionale cu cele moderne computerizate.

Conceputul celei din urma colectii a brandului Issey Miyake, destinata sezonului de primavara-vara 2011, apartine directorului creativ Dai Fujiwara si are la baza o tematica dark precum cea a fantomelor. Viziunea designerului asupra acestei tematici se dovedeste insa a fi una soft, ideea de fantomatic fiind sugerata prin efectul de layer si plutirea materialelor usoare. Tehnologia casei de moda privind interventiile asupra tesaturilor a putut fi sesizata de aceasta data prin intermediul unor reliefuri de tip origami si pliseuri, iar sortimentele sunt adesea vaporoase pe corp si cu un aspect sportiv. Prima parte a colectiei este redata in alb si negru. Croiala de tip kimono isi face si ea simtita prezenta in zona superioara a tinutelor, iar in materie de sortimente se intalnesc pe langa rochii cu o croiala lejera, o serie de pantaloni drepti sau de tip salvari, precum si geci prevazute cu gluga si buzunare ample, jachete simple sau plisate, cat si blaizere vaporoase si transparente. Seria tinutelor redate in nonculori este contrastata de una compusa din culori vii si precedata de printuri geometrice si floral abstracte. Colectia este fidela concepului de baza al casei de moda, acela de a realiza tinute purtabile, insa cu un accent pus pe croiala si pe interventii asupra texturilor de material, show-ul prezentarii sale incheindu-se prin redarea unor modele plisate, ce exprima rigoare, fiind prevazute cu volumetrii de tip origami.
 

 


fashion design designeri japonezi moda japoneza japonia revolutie arta ssey Miyake Yohji Yamamoto Rei Kawakubo Kenzo Takada comme des garcons kenzo brand moda
 


« Articol precedent: VIP-pass la Fashion Week Articol urmator: A fost odata ca-n povesti - nunta regala »