Parfum Kilian Hennessy Kilian Hennessy
Un nume cunoscut in lumea parfumurilor frantuzesti, Kilian Hennessy este mostenitorul familiei care a produs celebrul cognac Hennessy si nepotul co-fondatorului grupului Louis Vuitton Moet Hennessy sau pe scurt LVMH. Kilian are 36 de ani, si-a petrecut ucenicia in lumea parfumurilor, unde a fost marketing executive L`Oreal, dar a lucrat si pentru Giorgio Armani, Paco Rabanne, Alexander McQueen si Dior. In cele din urma, Kilian s-a hotarat sa se lanseze pe piata parfumeriei de lux, creand sub numele lui, L’Oeuvre Noire, o poezie in arome ascunsa in sapte flacoane miraculoase.

Copilaria lui Kilian s-a petrecut in ­bi­blioteca din castelul St. Brice, in regiunea Cognac, indragostit de Rimbaud, Baudelaire si Balzac. El a studiat Semantica Parfumurilor la Sorbona, apoi la scoala de parfumerie "Cinquieme Sense", dupa care s-a inscris la celebra casa de parfumuri Firmenich.
Venit dintr-o familie cu vechi traditii in domeniul creativitatii, Kilian isi marturiseste sursa de putere si inspiratie singur, spunand ca ii mosteneste pe ai lui care au fost "pionieri in fabricarea produselor de lux precum coniacul". Victoire de Castellane, verisoara sa, director artistic al liniei de bijuterii a casei Dior, spunea despre el ca avut mare curaj sa de­bu­teze in lumea cosmeticii de lux, iar Kilian recunoaste acest lucru, mai ales ca acest domeniu necesita multi bani, mult timp si multa disponibilitate in a-ti petrece timpul in calatorii de documentare.

Se spune ca memoriile olfactive sunt cele mai puternice. Prima amintire a lui Kilian Hennessy, cea care i-a condus pasii catre universul parfumurilor este mirosul parfumului mamei sale, un miros care in mintea sa se contopeste cu cel al femeilor din familia Hennessy. Pornind de la el, Kilian a invatat mai apoi sa combine aromele, sa dea nastere altor arome noi. "Exista 3.000 de materii prime folosite in industrie care trebuiesc invatate. Trebuie sa stii familia olfactiva din care fac parte, combinatiile lor, modul in care se pot amesteca. Totul trebuie invatat", spune el.

In lumea pafrumurile trebuie sa ai cultura in primul rand. Trebuie sa stii sa spui po­vesti. Fiecare parfum isi are propria poveste, iar Kilian creeaza aceasta poveste pentru a produce o emotie la fel ca un scriitor, Finalul povestii difera insa, pentru ca parfumurile se vand altfel decat povestile literare. Parfumul trebuie sa provoace ceea ce un titlu poate spune direct in cuvinte. El trebuie sa fie inteles de catre cumparatorul sau. "Intotdeauna ma pun pe mine in pielea cumparatorului, trebuie sa fiu socat, transportat" spune Kilian, "trebuie sa simt, sa mi se transmita o emotie. Daca se intampla asa, sunt in directia cea buna."
Produsele Kilian, Sursa: www.bykilian.com

Pentru Kilian Hennessy parfumul are intaietate in fata marketingului. Maniera lui de a crea parfumuri difera de cea pe care a invatat-o la Armani, de exemplu. "Acolo numele parfumului trebuia sa fie scurt si usor de recunoscut", isi aduce aminte Kilian de perioada petrecuta la casa italiana. "Acolo toti spuneau ca sticla parfumului nu trebuie sa fie neagra, trebuie sa se vada lichidul, iar inscriptia sa fie pro­eminenta si in contrast cu culoarea sticlei. Nici una dintre aceste reguli nu se regaseste in parfumurile mele", recunoaste el.

Kilian Hennessy lucreaza cu doua "nasuri": Calice Becker si Sidonie Lan­cesseur. Calice are 35 de ani, e frantuzoaica si locuieste la New-York. Ea este autoarea celebrului J’adore de la Dior. Tot ea semneaza cinci dintre aromele Kilian Hennessy. Sidonie are 25 de ani si, spre deosebire de Calice, atunci cand creeaza actioneaza parca din instinct, iar asta l-a facut pe Kilian sa o coopteze in echipa sa creativa, alaturi de Calice.

Explicand drumul parcurs in crearea unui parfum Kilian povesteste: "Alegerea numelui este prima operatiune. Cand am numele, stiu si din ce categorie olfactiva va face parte, ce acord va avea." Toate ingredientele pe care le foloseste sunt trecute pe parfum. El prezinta flaconul impreuna cu formula originala, cu gramaj, cu tot, dar nu sub forma piramidei olfactive care include notele de varf, buchetul si baza. Lui Hennessy nu-i plac metodele socante folosite la promovare in industria parfumurilor. Nu agreeaza acest sistem, el inclina mai mult spre substratul intelectual, spre arta moderna. Nici la diferentierea notelor masculine/feminine Kilian nu face exceptie in a prezenta altfel creatiile sale. "Pentru mine nu exista esente pentru femei si esente pentru barbati. Exista parfumuri mai dulci, mai fructate sau mai agresive, dar nu le-as diferentia in feminine sau masculine. De aceea nici nu o sa intalniti pe flacoanele mele astfel de inscriptii", spune el.
Lansarea Back to Black la Madison Perfumery in Romania
Kilian a colaborat in munca sa cu Sophie Matisse, stra-stranepoata celebrului pictor pe care a intalnit-o la o petrecere in New York. Ea l-a invitat in atelierul ei sa-i vada lucrarile, dupa care, impresionat fiind, acesta a decis sa colaboreze cu ea. Sophie a pictat astfel manual 50 de flacoane, piese unice, mici opere de arta care au fost puse in vanzare in cele mai exclusiviste locatii din Beverly Hills, Londra, New-York si Paris. Sticla unicat se plateste o singura data fiind reincarcabila; este practic un flaconul care poate fi pastrat toata viata.

Despre principala sa creatie Kilian vorbeste ca despre o opera de magie. "L`oeuvre Noire " - "Opera Neagra" a fost conceputa intr-o stare de spirit quasi-Faustiana. "Vreau sa emit vraji, ca acelea care intunecau minteau lui Rimbaud sau care uneau vrajitoarele din Macbeth, dar si sa introduc note contemporane cum ar fi poezia din R&B a lui 50 Cent si Pharell Williams, care vorbesc despre tentatie in caruselul vietii urbane."

Ametitoare precum miresmele, numele parfumurilor Killian Hennessy sunt 7 la numar: "Love" - nu fi timid , "Beyond Love" - prohibit , "A Taste of Heaven" - absint verde , "Straight to Heaven" - cristal alb , "Liaisons Dangereuses" - tipic eu , "Cruel Intentions" - tenteaza-ma si "Prelude to Love" - invitatie .

Aromele lor te poarta parca pe alei unde inocenta, orgiile pariziene sau paradisurile artificiale se impletesc si te imbie la ratacirea sufletului. Absintul poetilor sau cristalul alb care te face sa-ti pierzi mintile, nectarul curtezanei sau otrava tuberozei, sunt teme olfactive ale liniei care vorbesc despre un desfrau fara limite, in care granitele dintre permis si nepermis devin vagi. Ca un mister care fascineaza, in parfumurile lui Kilian Hennessy se regaseste si mostenirea sa, tema bauturii exaltante, prin ceea ce expertii coniacului denumesc "la part des anges" (partea ingerilor), un termen folosit pentru a defini procentajul ce se evapora inexplicabil din pivnitele de cognac, ca un omagiu subtil adus divinitatii.

Parfumurile sunt prezentate in flacoane negre cu texturi ce genereaza un contrast al senzatiilor, fiind decorate cu un motiv protector, semn magic care trimite cu gandul la scutul lui Achile din mitologia greaca. Inchise intr-o caseta de lemn cu cheita si dispuse pe o pernita de satin negru, ele sugereaza o comoara dar si un secret ce trebuie pastrat. Acest secret nu este altul decat litera H, dezvaluit de butoaiele negre cu parfum, inca un mod deosebit si subtil al lui Kilian Henessy de a-si mentiona originea din vechea familie producatoare de cognac si fondatoare a grupului LVMH.

Despre noua sa creatie, Kilian Hennessy spune: "se numeste Back to black si e un parfum inspirat de versurile cantecelor lui Amy Winnehouse, e ca o inspiratie de tabac, cu dulci arome afrodisiace. Parfumul Back to Black a fost nominalizat anul acesta la premiile FIFI Awards la categoria "Unique Boutique".

Despre viitor, tot Kilian spune ca pregateste, de acum incolo, lansarea anuala a cate unui nou parfum din gama L`Oeuvre Noire, imbogatind aceasta colectie de elixire rare cu noi mistere nerge ale literaturii decadente si noi arome care sa vrajeasca mintile celor ce indraznesc sa intre in fascinantul univers olfactiv al parfumierului Kilian Hennessy.

 

 


beauty parfum kilian hennessy parfumuri coniac Louis Vuitton Moet Hennessy grupul LVMH Kilian Giorgio Armani Paco Rabanne Alexander McQueen Dior creativitatii feminine
 


« Articol precedent: PEGASUS este protagonistul noi povestiri HERMÈS Articol urmator: Parfumurile toamnei 2010 »