PressCenter Peste 70% din telespectatorii europeni nu le-ar povesti prietenilor secvente importante dintr-un film inainte ca acestia sa il vada

• 52% din europeni urmaresc, pe rand, cate un episod, din serialele TV, dar nu mai multe in aceeasi seara
• 36% din europeni si-ar intreba prietenii daca au vazut un film sau o emisiune inainte sa le povesteasca cum decurge actiunea in pelicula respectiva

Telespectatorii europeni sunt foarte atenti atunci cand vine vorba de dezvaluirea liniei narative sau a secventelor importante dintr-un film. Potrivit unui studiu Samsung despre obiceiurile de vizionare TV, 71% dintre europeni (7 din 10 oameni) spun ca nu le-ar dezvalui prietenilor secvente importante din actiunea unui film, mai ales pentru ca nici lor nu le-ar placea sa li se intample asta.

Pentru a marca importanta pe care televiziunea o are in vietile europenilor, un studiu realizat de Samsung dezvaluie motivele pentru care oamenii iubesc televiziunea atat de mult. Studiul sugereaza ca fanii TV aleg sa se bucure treptat de emisiunile lor preferate, 52% (peste jumatate) din europeni preferand sa urmareasca episoadele pe rand. Totusi, italienii si elvetienii se claseaza in fruntea clasamentului celor care urmaresc mai multe episoade consecutiv, cu 60% respectiv 62% dintre locuitori.

Europenii sunt foarte discreti atunci cand vine vorba de dezvaluirea secventelor importante sau actiunii unui film. 36% dintre ei au declarat ca si-ar intreba prietenii daca au vazut deja episodul inainte sa discute cu acestia despre actiunea lui. In plus, 18% dintre ei au spus ca ar fi extrem de deranjati daca altcineva le-ar dezvalui actiunea unui film sau daca ar afla-o intamplator de pe retelele sociale, iar 15% dintre europeni ajung sa ignore retelele sociale, revistele, ziarele si posturile radio daca stiu ca acestea prezinta „secrete” TV.

„Atunci cand implicarea emotionala este atat de puternica in cazul unui serial TV, nu este de mirare ca reactiile pot deveni negative atunci cand sunt dezvaluite indicii despre actiune inaintea vizionarii. Psihologii inteleg ca oamenii raspund la actiunile pozitive, iar prin recompensa, fac acelasi lucru. Intervine sentimentul de fair play, iar reciprocitatea este o actiune pozitiva, o mica favoare poate produce un sentiment de obligatie si mentine o relatie interumana. Asadar, nedezvaluirea firului narativ atunci cand stim ca cineva chiar urmareste un serial TV ne poate asigura si noua nedezvaluirea actiunii serialului preferat. Psihologii explica faptul ca acest tip de comportament, prin care ii ajutam pe altii, ne ajuta si pe noi,” a declarat Berni Good, psiholog.

Studiul arata ca 50% din telespectatorii europeni spun ca urmaresc programe TV pentru a evada din rutina zilnica, dar aceasta evadare are si partile ei negative. 46% dintre ei sunt implicati emotional atat de puternic incat sufera atunci cand serialul lor preferat ajunge la final. 51% dintre ei se orienteaza catre alte programe TV dupa finalizarea serialului preferat, iar 16% (unul din sase) au declarat ca simt nevoia de „a umple golul” ramas cu un alt serial. In plus, desi momentele de suspans sunt foarte importante pentru europeni, 43% dintre ei au declarat ca nu sufera prea mult atunci cand personajului lor preferat i se intampla lucruri rele, si doar 33% dintre ei raman tensionati atunci cand un episod se termina in suspans. Aproape jumatate (45%) sunt atat de concentrati incat devin nervosi sau frustrati daca sunt intrerupti in timp ce se uita a televizor.

Telespectatorilor europeni le plac serialele TV, urmarind fiecare episod cu atentie, avand grija sa evite spoilerele atunci cand este cazul, iar aproape jumatate dintre telespectatori se uita la TV impreuna cu familia. Televizorul aduna membrii familiei in fiecare zi in jurul sau, iar oferirea celei mai bune experiente de vizionare este misiunea Samsung. Cand a creat primul televizor UHD curbat, echipa de dezvoltare a vizitat multe cinematografe din toata lumea pentru a descoperi cea mai buna experienta de vizionare, pentru a o putea reproduce si in casele oamenilor. Secventele pline de suspans, episoadele in premiera si scenele de final sunt momente importante pentru fani, iar acestia merita cea mai buna experienta de vizionare posibila.

Studiul a fost desfasurat de www.onepoll.com in septembrie 2014, la nivel national in cinci tari europene (Marea Britanie, italia, Belgia, Suedia si Elvetia). In total, au fost chestionati 4.500 de adulti cu varste peste 16 ani (circa 1000 de interviuri pe tara, 500 in Elvetia).

Despre Samsung Electronics Co., Ltd.
Samsung Electronics Co., Ltd. este un lider mondial in tehnologie, deschizand noi posibilitati pentru oamenii de pretutindeni. Prin inovare si descoperire neincetata, transformam lumea televizoarelor, smartphone-urilor, tabletelor, calculatoarelor, camerelor video, aparatelor casnice, imprimantelor, sistemelor LTE, dispozitivelor medicale, semiconductorilor si solutiilor cu LED-uri. Avem 286.000 de angajati din 80 de tari, cu vanzari anuale de peste 216,7 miliarde de dolari(US). Pentru a descoperi mai multe, va rugam sa vizitati www.samsung.com.

 

 


Samsung TV spoiler UHD telespectatori
 


« Articol precedent: Paralela 45 lanseaza trei chartere cu plecare din Chisinau Articol urmator: Tinute de petrecere de la ETIC »